Monitorowanie konkurencji

Pojęcie może brzmieć dziwnie, jednak mamy z nim dzisiaj do czynienia bardzo często. Bo e-commerce to nic innego, jak szeroko określany handel elektroniczny. Najbardziej znaną jego formą są zapewne sklepy online. To wszelkie metody, które sprzyjają nawiązywaniu umów kupna-sprzedaży na odległość. W handlu elektronicznym wykorzystuje się nowe urządzenia, jakim jest telefon, faks czy telewizja.

Najczęściej e-commerce utożsamia się z działalnością sklepów w sieci. Ale nie jest to słuszne. Jest tak bowiem, że taka działalność nie może ograniczać się tylko i wyłącznie do sklepów w sieci. W wielu przypadkach umowy handlowe zawierane elektronicznie mają charakter pośredni. Oznacza to tyle, że wybranie produktu i płatność za niego zachodzi drogą elektroniczną, a dostarczenie zamówionego produktu, ma miejsce w sposób tradycyjny lub odbiera się go osobiście. Transakcje elektroniczne mogą też mieć charakter bezpośredni. Wtedy wszystkie działania mają miejsce tylko i wyłącznie za pomocą sieci. Tu zamawia się wyrób, płaci za zakup i w ten sam sposób się zakup dostaje. Branża e-commerce bardzo szybko się rozwija, co determinują głównie plusy, jakie powstają z handlu elektronicznego. To przede wszystkim oszczędność czasu i pieniędzy. Niższe koszty dla sprzedających. Znaczniejsze możliwości wyboru, jeżeli chodzi o niezbędne produkty. Handel elektroniczny wykazuje też słabsze strony. Nierzadko tutaj wymienia się ograniczone możliwości na dokładne obejrzenie towaru. Do niekorzystnych stron handlu elektronicznego wlicza się też słaby kontakt ze sprzedawcami i często opóźnienia w dostawach. Mimo słabych stron branża e-commerce radzi sobie bardzo dobrze.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *